Bylo, nebylo.

Metoda EFT – „Bylo, nebylo…“

Bylo, nebylo, narodila se v jedné vědecké laboratoři dvě selátka. Jedno selátko nechali vědci u jeho prasečí maminky a druhé selátko mamince odebrali a začali ho krmit uměle. Následně začala ta dvě selátka cvičit. První selátko jen chválili a případné chyby bagatelizovali. Druhé selátko jen kárali za chyby, jeho případné pokroky označovali za samozřejmé a říkali mu, že se málo snaží. První selátko dělalo nesrovnatelně větší pokroky a učení se novým věcem ho bavilo stále více a více. Druhé selátko bylo stále resignovanější a okamžiky výcviku pro něj byly nejnešťastnější část dne. Na závěr výcviku hodili selátka do hluboké vody. První selátko si to okamžitě namířilo k nejbližšímu břehu a statečně hrabalo kopýtky, aby se ke břehu dohrabalo. Druhé selátko se jen zmateně motalo dokola. Když byla vhozena do vody plovoucí dřevěná plošina, první selátko se na ni bez potíží vyškrábalo a zachránilo se. Druhé selátko plošinu zjevně vůbec nevidělo, přestože zrak mělo po organické stránce zcela v pořádku. Když byla druhému selátku plošina přistrčena před rypáček, propadalo panickému strachu, že to je nějaké ohrožení a plošinu zuřivě odstrkovalo. Nakonec muselo být vytaženo, jinak by se utopilo. V dalším životě první selátko skvěle prosperovalo, bylo zdravé, zdatné, odolné po fyzické i duševní stránce. Mělo radost ze života, ostatní prasata ve skupině ho měla ráda a dožilo se relativně vysokého věku. Druhé selátko bylo slabé, často nemocné, ze skupiny bylo odstrkované i samo na interakce ve skupině reagovalo a dožilo se jen krátkého věku.

A jak Vy budete vychovávat svoje děti? Budete jim říkat, že trojka z písemky je špatná a že se musí víc snažit, jinak skončí ve fabrice u pásu? A pak až tam opravdu skončí, tak jim budete dál opakovat: „Vidíš, já Ti to říkal!“ Nebo své děti pochválíte, za správně vyřešenou část úloh v oné písemce, ujistíte je, že dělat chyby není žádná tragédie, že je máte rádi, i když dělají chyby a pokusíte se najít nějakou zábavnou formu, s jejíž pomocí se pokusíte společně přijít na správné řešení i těch ostatních úloh?

Že byste rádi, ale nedaří se Vám to? Nemůžete si pomoct a v rozhodující okamžik vždycky vyletíte, jak čertík na pérku? Zkuste EFT – mně pomohlo a daří se mi být k mým dětem výrazně vlídnější a positivnější. A díky tomu se můžu radovat, že i moje děti výrazně lépe prosperují 😉

Publikováno v Články.

Mgr. Petr Volšík

Mgr. Petr Volšík, vystudoval Universitu Karlovu v Praze - právnickou fakultu a 11 let působil v advokacii. V roce 2014 vystudoval Institut Katayama, obor Terapeut energetické psychologie a EFT a do té doby poskytuje poradenství a koučink s využitím metod EFT. Dále ve spolupráci se Scio působí jako lektor efektivní komunikace v Education Republic.